Aktuality mailom
Ak máte záujem pravidelne dostávať aktuality z ministerstva na Vašu mailovú adresu, registrujte sa prosím.

Aktuality

Začala sa výstavba druhého trenčianskeho mosta pre motoristov

09.09.2011

Bratislava (9. septembra 2011) – V októbri 2014 by mali prejsť prvé autá po novom cestnom moste nad riekou Váh v Trenčíne. Minister dopravy Ján Figeľ dnes spolu s generálnym riaditeľom Slovenskej správy ciest Pavlom Pavláskom, zástupcom Združenia ZIPP-Strabag Jurajom Hirnerom a primátorom Trenčína Richardom Rybníčkom slávnostne poklopali základný kameň stavby mostu. Základný kameň zároveň slávnostne požehnal trenčiansky rímskokatolícky dekan Milan Kupčík.

„Konečne sa začína výstavba mosta, na ktorý obyvatelia Trenčína čakajú trinásť rokov. V tomto krásnom a rušnom meste je veľmi nepriaznivá dopravná situácia. Našim zámerom je po vybudovaní druhého mosta vytiahnuť premávku na okraj mesta a postupne vybudovať kompletný juhovýchodný obchvat Trenčína“, uviedol minister dopravy J. Figeľ, podľa ktorého bude výstavba cestného mosta spolu s pripravovanou výstavbou železničného mosta významným stimulom do hospodárskeho oživenia stredného Považia.

V Trenčíne v súčasnosti existuje len jeden cestný most, nový most má stáť približne dva kilometre južne od súčasného. Stane sa aj diaľničným privádzačom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh, povedie do rozširujúcej sa nákupnej zóny na výpadovke smerom na Prievidzu alebo Brno. Most je zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta. Ten má viesť poza lesopark Brezina, ktorý spolu s Váhom delí mesto na tri časti. ň

Celková dĺžka mostného komplexu, skladajúceho sa zo štyroch mostov a dvoch mimoúrovňových križovatiek, je 2,8 km. Novovybudovaný úsek cesty č.61 začne napojením na diaľničný privádzač, na konci úseku sa cesta napojí mimoúrovňovou križovatkou na existujúcu cestu II/507. Nový most v Trenčíne postaví Združenie ZIPP-Strabag za vysúťaženú cenu 36,760 miliónov eur. Predpokladané stavebné náklady pritom boli 86 miliónov eur, čo predstavuje 60 percentnú úsporu verejných financií.

Výstavba mosta je z 85 percent hradená z fondov Európskej únie (Európsky fond regionálneho rozvoja) prostredníctvom Operačného programu Doprava.


späť

na začiatoktlačiť