Aktuality mailom
Ak máte záujem pravidelne dostávať aktuality z ministerstva na Vašu mailovú adresu, registrujte sa prosím.

Aktuality

Platy zamestnancov budú rásť aj v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia [VIDEO]

04.01.2012

Bratislava (4. január 2012) – Kolektívnu dohodu, ktorá garantuje rast platov zamestnancov Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s., dnes popísali vedenie spoločnosti a zástupcovia železničných odborových zväzov za účasti prvého podpredsedu vlády SR a ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa. Rokovania o kolektívnej dohode boli uzavreté 28. decembra 2011.

„To, že dnes môžeme oznamovať ľuďom túto pozitívnu správu je najmä preto, že sme mali odvahu pustiť sa do náročného procesu ozdravovania železničných firiem, ktorým hrozil bankrot. Ozdravné opatrenia a úspory, za ktoré nás oponenti kritizovali, sa teraz stali hlavným zdrojom zvýšenia platov vo všetkých troch železničných firmách,“ povedal prvý podpredseda vlády SR a minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ. Z nových kolektívnych dohôd medzi zamestnávateľmi a zástupcami odborov v železničných firmách vyplýva dvojpercentný nárast platov pracovníkov Carga, čo predstavuje minimálne 15 eur mesačne.

 „Teší nás, že kolektívne vyjednávanie bolo uzavreté v závere decembra a naši zamestnanci vstupujú od prvého dňa nového roku 2012 so zvýšenými platmi. Pre našu spoločnosť je to však záväzok, ktorý nám nedovoľuje poľaviť v naštartovanom ozdravnom procese, v znižovaní nákladov,“ zhodnotil predseda Predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK CARGO Pavol Ďuriník. V Cargu stúpnu platy prvýkrát od roku 2008. Rast platov za uplynulé tri roky zabrzdila ekonomická kríza v Slovenskej republike, ako aj finančná situácia, v ktorej sa Cargo nachádzalo.

Úspory a tvrdý ozdravný proces v železničných firmách však priniesli svoje a umožňujú aj v súčasnosti ľuďom zvýšiť platy. Ovocím ozdravovania teda nie je len razantné znižovanie strát železničných firiem či zvyšovanie počtu prepravených osôb. Je ním aj ohlásené zvýšenie miezd. Už v tomto roku pritom plánujú železničné firmy hospodáriť vyrovnane. V rokoch 2006 až 2010 zanechala minulá vláda v železničných firmách dlh takmer miliardu eur.

„Keby sme na železniciach gazdovali ako tí pred nami, firmy by tu s veľkou pravdepodobnosťou neboli a na ulici by sa ocitli desiatky tisíc ľudí – zamestnancov železníc. My sme sa nebáli nepopulárnych opatrení, ani sme neanalyzovali to, ako naše rozhodnutia ovplyvnia prieskumy verejnej mienky. Takýto prístup k politike je chorý a nám je cudzí. A ako vidíme v prípade Grécka či Maďarska, tento smer vedie iba k štátnemu bankrotu,“ povedal minister Figeľ. Ozdravný proces, ktorý okrem iného priniesol zdroje na vyššie platy pre ľudí, začal v železničných firmách už na jeseň roka 2010. V marci 2011 nám potom vláda schválila Program revitalizácie železničných spoločností. „Tým sa vo veľkom rozbehlo ozdravenie a záchrana takmer troch desiatok tisíc pracovných miest v železničných firmách, ktorým hrozil bankrot,“ uzavrel Figeľ.


späť

na začiatoktlačiť