Aktuality mailom
Ak máte záujem pravidelne dostávať aktuality z ministerstva na Vašu mailovú adresu, registrujte sa prosím.

Aktuality

Facebook a sociálne médiá pomáhajú riešiť dopravu na Slovensku

05.01.2012

Bratislava (5. januára 2012) –  Ministerstvo dopravy je už viac ako rok aktívne v sociálnych médiách. Na jeseň v roku 2010 otvorilo komunikáciu rezortu nielen smerom k novinárom vo forme pružnejšieho servisu, ale predovšetkým k občanom. Komunikácia cez sociálne médiá priniesla vzájomnú interakciu, otvorenie nových tém a množstvo audiovizuálneho obsahu zaujímavého aj pre spravodajské weby. Medzi hlavné komunikačné nástroje patrí Facebook stránka a video kanál YouTube.

S viac ako 650 fanúšikmi na Facebooku je ministerstvo dopravy druhým najsledovanejším ministerstvom na Slovensku. „Sociálne médiá od začiatku pre nás neboli len nástenkami - nie sú len o zverejňovaní tlačových správ alebo fotografii z otvárania diaľnic. Facebook predovšetkým ponúka priestor na aktívnu komunikáciu s občanmi, čo nám umožňuje prinášať nové témy a predchádzať krízovej komunikácii,“ uviedol riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou ministerstva dopravy Ľubomír Tuchscher. Vďaka diskusiám na Facebooku a následným reálnym stretnutiam sa ministerstvu podarilo riešiť dopravné komplikácie na Kysuciach, otvoriť problematiku cyklistickej dopravy na Slovensku, urýchliť či prostredníctvom videa zmierniť aktivistov z Marianky v súvislosti so zámerom výstavby diaľnice D4.

Najúspešnejším statusom sa stala infografika porovnávajúca vysúťažený úsek D1 Dubná Skala – Turany z čias predraženého PPP projektu Róberta Fica a výsledok súťaže za súčasného ministra Jána Figeľa, ktorý je o takmer 2/3 lacnejší. Okrem toho ministerstvo dopravy koordinovalo aktivity pri spustení špecializovaných profilov rezortných organizácií ako Slovenská pošta, Železničná spoločnosť Slovensko, Letisko Bratislava či Slovenská agentúra pre cestovný ruch, s ktorými sa ministerstvo dopravy v komunikácii cez Facebook aktívne dopĺňa.

Počas uplynulého roka vyprodukoval Odbor pre vzťahy s verejnosťou ministerstva dopravy viac ako 80 krátkych videí, ktoré boli spolu prehraté takmer 25 tisíc krát. V rámci internej produkcie vlastného video obsahu na kanáli YouTube sme spolupracovali s viacerými portálmi na celoslovenskej a regionálnej úrovni. Najsledovanejšie video - Uvedenie vlakov push-pull Marta a Helena v Trnave - malo viac ako 2150 videní.

Ministerstvo dopravy využíva aj služby portálu na zdieľanie prezentácii Slideshare, kde za rok zverejnilo 21 prezentácii a dokumentov. Viac ako 6700 videní mala prezentácia dopravných riešení na úseku Dunajská Streda – Bratislava. Na portáli Slideshare sú dostupné aj sumárne prezentácie k výstavbe diaľnic, modernizácii ciest prvej triedy alebo ozdraveniu železničných spoločností.

Informácie z účtu ministerstva na mikroblogingovej službe Twitter sleduje takmer 280 záujemcov. „Twitter nie je pre nás len o zverejňovaní odkazov na články na internete, ale touto cestou priamo komunikujeme s verejnosťou napríklad aj pri riešení mimoriadnych dopravných situácií ako tomu bolo pri dopravnom obmedzení pri obnove cesty medzi Bratislavou a Rovinkou,“ povedal Ľubomír Tuchscher.

Do nastávajúceho obdobia je pre ministerstvo dopravy výzvou obnova webového sídla. „Uvedomujeme si, že domovská stránka potrebuje zásadnú zmenu a otočiť princíp komunikácie oznámení ministerstva na zákaznícky prístup k širokej verejnosti,“ dodal riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou ministerstva dopravy Ľubomír Tuchscher.

Sumár odkazov:

·         Ministerstvo dopravy na Facebooku:    http://www.facebook.com/ministerstvo.dopravy

·         Ministerstvo dopravy na YouTube:        http://www.youtube.com/mindopsk

·         Ministerstvo dopravy na SlideShare:     http://www.slideshare.net/mindopsk

·         Ministerstvo dopravy na Twitteri:           http://twitter.com/mindop_sk

 


späť

na začiatoktlačiť