Aktuality mailom
Ak máte záujem pravidelne dostávať aktuality z ministerstva na Vašu mailovú adresu, registrujte sa prosím.

Aktuality

Lístky na vlaky možno kúpiť aj cez mobil s internetom [VIDEO]

01.02.2012

BRATISLAVA 1. februára (SITA) - Cestujúci vo všetkých vnútroštátnych vlakoch si môžu od 1. februára zakúpiť cestovný lístok už aj cez mobilný telefón s pripojením na internet. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. v stredu informovala, že novú službu s názvom eMIL (elektronický mobilný internetový lístok) zavádza pre používateľov mobilných telefónov s internetom, ktorí majú platobné karty pre elektronické operácie. Osobný železničný prepravca umožňuje na svojom portáli slovakrail.sk takýto spôsob nákupu lístkov na vlaky ako prvý štátny dopravca zo stredoeurópskych krajín.

"Železničná spoločnosť Slovensko sa zaradila k desiatim železničným správam v Európe, ktoré majú plne digitalizovaný kontakt s cestujúcim. Celý proces od zámeru cestovať, cez nákup a platbu cestovného lístka až po jeho kontrolu, prebieha v digitalizovanom priestore a tento priestor poskytuje mobilný telefón," povedal na stretnutí s médiami generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec.

Jednorazové cestovné lístky je podľa neho možné cez tento systém získať o 5 % lacnejšie s výnimkou IC vlakov, a to bez nutnosti ich vytlačenia. Zavedením predaja lístkov cez mobil zároveň končí doterajšia povinnosť vytlačiť si ich pri akomkoľvek nákupe cez internet. "Predaj formou esemesiek, tak ako ho vidíte v mestskej hromadnej doprave, pre tento typ prepravy nie je vhodný, pretože umožňuje predaj časových alebo úsekových cestovných lístkov. Takúto formu predaja uvažujeme zaviesť niekedy v polovičke tohto roka na uzavretom prepravnom systéme Tatranských elektrických železníc," dodal Kravec.

Nový systém predaja lístkov cez mobil podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) pomôže všetkým, ktorí chcú pohodlnejšie a spoľahlivejšie cestovať na tratiach na Slovensku vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko. "Z každej krízy, firemnej, spoločenskej a ekonomickej, je východiskom sada inovatívnych krokov, ktoré napomôžu väčšej konkurencieschopnosti, väčšej dynamike a lepším výsledkom," povedal minister.

Osobný prepravca, ktorý mal v roku 2010 ešte mnoho problémov, podľa šéfa rezortu v súčasnosti dosahuje inšpirujúce trendy. "Máme 11 nových vlakových súprav, ku ktorým pribudnú ďalšie vlaky a spolu ich do budúceho roku bude 32," uviedol minister. Zmenili sa podľa neho aj mnohé parametre, ktoré hovoria, že na Slovensku rýchliky premávajú rýchlejšie ako autá po diaľnici. "Sú tu iné prístupy k cestujúcim z hľadiska cestovného, iné usporiadanie grafikonu a výrazná podpora pre takzvanú taktovú dopravu. Za minulý rok pribudlo na železniciach viac než milión cestujúcich. Po dvanástich rokoch je to veľmi dôležitá, pozitívna zmena," povedal Figeľ. Osobný železničný dopravca podľa neho prestal produkovať stratu a jeho hospodárenie sa stále zlepšuje.

Lístky cez mobil sa dajú získať najskôr 60 dní a najneskôr tri hodiny pred pravidelným odchodom vlaku zo začiatočnej stanice a pri IC vlakoch najneskôr 15 minút pred odchodom. Cestujúci využívajúci službu eMIL sa pri kontrole vo vlaku preukážu transakčným číslom zo sms, ktorú dostanú po úhrade lístka do mobilu. Alebo naskenovaním 2D kódu z elektronického dokladu z e-mailovej pošty. Kravec uviedol, že osobný prepravca plánuje zaviesť dobrovoľnú registráciu cestujúcich pre zjednodušenie a urýchlenie nákupu lístkov cez mobil. Podľa riaditeľa úseku obchodu v Železničnej spoločnosti Ladislava Ondrejšíka vlani v decembri využilo internet pri kúpe cestovného lístka 35 tis. ľudí. Očakáva, že predaj lístkov na vlaky cez internet bude naďalej


späť

na začiatoktlačiť