Aktuality mailom
Ak máte záujem pravidelne dostávať aktuality z ministerstva na Vašu mailovú adresu, registrujte sa prosím.

Aktuality

Rezort dopravy znova rokoval so zástupcami autodopravcov. Spoplatnený nebude ani diaľničný obchvat Bratislavy

04.03.2014

Bratislava (04. marec 2014) – Dnes sa uskutočnilo ďalšie zo série rokovaní medzi zástupcami rezortu dopravy a záujmovými združeniami autodopravcov. Stretnutie sa uskutočnilo napriek tomu, že jeho iniciátor, združenie UNAS sa bez vysvetlenia svojich krokov rozhodlo na rokovaní nezúčastniť. Rokovanie medzi združením ČESMAD a zástupcami MDVRR viedlo k dohode o spoplatnení bratislavského obchvatu nulovou sadzbou aj o úprave mýtnych pokút.

„Vyzývame všetkých autodopravcov, ktorí majú záujem na konštruktívnych riešeniach a nechcú sa nechať vtiahnuť do politického zápasu, aby sa vrátili za rokovací stôl,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček. Reagoval tak a stav, kedy časť vedenia združenia UNAS ohlásila ostrý štrajk napriek tomu, že rezort dopravy postupuje presne v súlade s bodmi dohodnutými pred necelými dvomi týždňami. „Dnes už je úplne evidentné, že niektorí predstavitelia združenia UNAS sa nestarajú o to, čo potrebujú autodopravcovia, ale chcú si na tejto téme budovať svoju politickú kariéru,“ dodal Stromček.

Z technických rokovaní, ktoré dnes prebehli na ministerstve sa rezort dopravy s autodopravcami ďalej dohodol, že systém umožní nákladným automobilom vojsť s mýtnou jednotkou do debetu v maximálnej sume 12 eur bez hrozby pokutovania mýtnou políciou. Limitujúcim faktorom v tomto prípade je dĺžia diaľnice D2. Pri väčšom povolenom debete by hrozilo, že zahraničné tranzitujúce kamióny by sa mohli vyhýbať mýtu a boli by nepostihnuteľné.

Martin Kóňa
hovorca Ministerstva dopravy,
výstavby a regionálneho rozvoja SR

Námestie slobody 6, 810 05 Bratislava
tel. číslo: + 421 918 825 059
e-mail: martin.kona@mindop.sk
Želáte si byť informovaní o aktuálnom dianí v rezorte? Sledujte nás na sociálnych sieťach Facebook a Twitter.


späť

na začiatoktlačiť