Aktuality mailom
Ak máte záujem pravidelne dostávať aktuality z ministerstva na Vašu mailovú adresu, registrujte sa prosím.

Aktuality

Cyklistická doprava získava rekordnú podporu, súťažiaci prebicyklovali 27-krát okolo Zeme

07.06.2017

(Bratislava 7. júna 2017) -  V poradí 4. ročník kampane Do práce na bicykli s podtitulom  “Nechajme auto doma” potvrdil, že Slováci si obľúbili bicykel ako dopravný prostriedok. Počas mája sa do súťaže zapojilo rekordných 8532 účastníkov, ktorí spolu vytvorili 2566 tímov. Najazdili pritom 1 107619,99 kilometrov a virtuálne tak prešli na bicykli 27-krát okolo Zeme. Najväčší počet kilometrov v prepočte na obyvateľa najazdili v meste Svit, ktorý zvíťazil už tretí raz. Už 15. júna kampaň slávnostne vyhodnotí minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.

Takmer 315-tisíc kilogramov oxidu uhličitého sa podarilo ušetriť všetkým cyklistom, ktorí sa rozhodli na cestu do práce využiť svoj bicykel a neprodukovať tak exhaláty osobnými autami. Najúspešnejšej spomedzi prihlásených samospráv, mestu Svit, patrí už tretie prvenstvo za sebou. Popularita cyklodopravy v tomto meste súvisí najmä s kvalitnou cyklistickou infraštruktúrou v podobe cyklotrasy medzi Svitom a Popradom. Na druhom mieste sa umiestnil Martin a prvú trojku uzatvára mesto Trenčín. V celkovom počte najazdených kilometrov dominovala Bratislava, ktorú doplnil Martin a Trenčín.
Bicyklujú sa aj v malých mestách a obciach. V kategórii Samospráva s najviac zapojenými účastníkmi do kampane v pomere k počtu obyvateľov zvíťazila obec Záriečie, kde sa zo 707 obyvateľov zúčastnilo 16 cyklistov. Za ňou sa umiestnila obec Čaňa a tretie miesto patrí malému mestu Lipany. Každý z tamojších cyklistov tam najazdil v priemere od 70 do 80 kilometrov. Takzvaným cykloskokanom roka je mesto Martin, kde sa zapojilo 623 cyklistov. Každý z nich bicyklom prešiel v priemere 160,5 km. Celoslovenský priemer je pritom 130 km na účastníka.
V kategórii Spoločnosť (organizácia) s najviac zapojenými zamestnancami do súťaže sa na 1. mieste umiestnilo Ministerstvo vnútra SR. Druhá v poradí skončila Jesseniova Lekárska fakulta Univerzity Komenského v Martine a tretie miesto patrí spoločnosti  ESET.
Cieľom kampane bolo nielen spopularizovať bicykel ako dopravný prostriedok, ale podporiť všetky formy trvalo udržateľnej mobility (pešia doprava, cyklodoprava či verejná osobná doprava). Všetky tieto módy totiž výrazne zlepšujú život v mestách, dostupnosť dochádzkových bodov či zamestnaneckých centier a v neposlednom rade chránia životné prostredie a znižujú náklady.

Na kampaň Do práce na bicykli kontinuálne nadviaže júnová súťaž pre deti, žiakov a študentov – Do školy na bicykli, ktorej registrácia odštartovala 5. júna. Samotná kampaň potrvá od 12.júna do 16.júna a vyhlasovateľom je rovnako Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Cieľom je motivovať deti, aby rady využívali bicykel ako dopravný prostriedok a získali pritom ekologické či dopravné návyky. Tohtoročnou tvárou kampane je majster sveta v cestnej cyklistike Peter Sagan.


späť

na začiatoktlačiť